” Futbol asla sadece futbol değildir, o öyle bir işlevi olabilecek güçtür ki , ancak o gücü anlayabilecek duyarlı, olgun yandaşlar ve sporcularla doğru ve etkin olabilecek, bu özelliklerini toplumsal fayda unsuru olarak da kullanabilecektir.Futbol da ” Savaşa Hayır” demelidir, diyebilmelidir ve dediğinin arkasında durmalıdır.Mücadelesini sahada bırakırken , ebedi dostluğunu barışın uğrunda saha dışına taşıyabilmelidir.Hemde onu bu yolda baltalamaya çalışan birçok düşmana rağmen.Futbol bir güzelliktir.Güzellikleri çirkin kılmak için gösterilen çabaların bir parçası olmayan futbol sever sayısının ve etkinliğinin artması dileğiyle bu yazımı statlardan ” Savaşa Hayır” diye haykırmış tüm sporseverlere ithaf ediyorum."

Simon Kuper

12 Nisan 2010 Pazartesi

Galatasaray:4-1:Diyarbakırspor

Galatasaray Diyarbakır'ı 4-1 gibi farklı bir skorla geçti.Ama bana göre akıllarda kalan 2 olay vardı.1.cisi protestolar,2.cisi kadronun farklılaşması.Ben 2.olaya değinmek istiyorum.Sayın Frank Rijkaard'a sormak istiyorum , Diyarbakır maçına 5 tane hücum oyuncusuyla çıkıp neden önceki haftaki Sivas maçına sadece 2 tane hücum oyucusuyla çıktı?Yani bu 2 haftadaki değişmenin sebebi artık lig benim için bitmiştir,hazır içerde Diyarbakır gibi takımı bulmuşum bırakında 5 tane (hatta Caner ile 6 tane)hücumcuyla çıkayım mıydı?Şahsen bu fikir benim aklıma oldukça uygun geliyor.Maça gelince Galatasaray ilk dakikalarda kalesinde önemli bir tehlike atlattı zaten eğer o pozisyon gol olsaydı ne olurdu hiç bilmiyorum.Maç içerisinde Keita en rahat maçlarından birini oynamasıyla ve Baros'un kafa ustası kesilmesiyle ilk yarı 2-0 bitti.İkinci yarıda sanki uzun yıllardır Galatasaraylıymış gibi mücadele eden Lucas'ın golü ve ardından tekrar Baros'un sahneye çıkmasıyla maç 4-1 bitti.
Bu bölümde taraftar protestolarına ayrı olarak değinmek istiyorum.Galatasaray taraftar grubu Ultraslan günler öncesinde bu protestonun olacağını belirtmişti.Ve ilk 5 dakikada sessiz kalındı , pankartlar ters asıldı ve o eski Galatasaray ruhunun geri dönmesi için düz olarak pankartlar ve şarkılar besteledi.Şunu ifade etmek isterim ki Jo ve Leo dışında yapılan hiçbir protesto futbolculara özel değildi. Hepsi Galatasaray ruhunun geri dönmesi için yapılan protestolardı.Çünkü oynanan son 5 maçtır Galatasarayda ruhtan eser yoktu , hiçbiri o beklenilen mücadeleyi ortaya koymuyordu.Bu yüzden bu protestoları her yönüyle doğru buluyorum. Çünkü günümüz futbolunda hemen her maçta protestolar küfürle sağlanıyordu.Ama bu maçta Ultraslan oldukça anlamlı ve bilinçli bir şekilde protestolarını ortaya koydular.Benim tek yakındığım kaptanın yuhalanarak çıkmasıydı.Sonuçta Arda bu takımın kaptanı ve ruhu bilerek oynayan bir futbolcu bu yüzden bu protestoya pek anlam veremedim.Ama Jo'ya yapılan protesto çok anlamlıydı.Çünkü hiçbir Galatasaray futbolcusu taraftar için en önemli maç olan Fenerbahçe maçından sonra arkadaşlarıyla alem yapamaz.Bu bir kültür ve ahlak meselesidir.
Sonuç olarak Galatasaray her ne kadar 4-1 maçı kazansada bu sonuç taraftarın gönlünü kolay kolay geri alamaz.

0 yorum:

Yorum Gönder