” Futbol asla sadece futbol değildir, o öyle bir işlevi olabilecek güçtür ki , ancak o gücü anlayabilecek duyarlı, olgun yandaşlar ve sporcularla doğru ve etkin olabilecek, bu özelliklerini toplumsal fayda unsuru olarak da kullanabilecektir.Futbol da ” Savaşa Hayır” demelidir, diyebilmelidir ve dediğinin arkasında durmalıdır.Mücadelesini sahada bırakırken , ebedi dostluğunu barışın uğrunda saha dışına taşıyabilmelidir.Hemde onu bu yolda baltalamaya çalışan birçok düşmana rağmen.Futbol bir güzelliktir.Güzellikleri çirkin kılmak için gösterilen çabaların bir parçası olmayan futbol sever sayısının ve etkinliğinin artması dileğiyle bu yazımı statlardan ” Savaşa Hayır” diye haykırmış tüm sporseverlere ithaf ediyorum."

Simon Kuper

9 Ekim 2010 Cumartesi

Almanya:3-0:Türkiye

Maç için ne söylenebilir gerçekten de bilmiyorum.Ancak şu açık ve net bir şekilde belli ki birinin Hiddink'e Türk oyuncuları tanıtması lazım , çünkü Oğuz Çetin bu konuda , oyuncuları seçmekte olduğu gibi çok başarısız.

Hiddink'in kafasındaki oyun sistemini kavradım sahaya çıkan kadroyu görünce , ancak maç başlayıpta sahaya dizilişi gördüğüm an bitti dedim.Neden bilmiyorum Hiddink sürekli kanat oyuncusu kullanmak istiyor.Kadroda 5 tane göbek oyuncusu var , ama sen ikisini kenarlara kilitliyorsun.Niye?Mantık ne?Hepsini göbekte kullan , çok mu zor?Orta sahada defans önünde Aurelio , onun önünde Hamit-Emre-Nuri üçlüsü , önlerinde Özer serbest , ileride de Halil.Westermann zaten çok hücumcu bir oyuncu değil , Lahm çıktığında da orta 3 lüden biri karşılasın.Üstüne üstlük , orta sahayı da ele geçirirdik.Kroos-Khedira ikilisi çok üst düzey bir ikili değil zaten.Bunu ben bile düşünebiliyorsam Hiddink'te düşünebilir ve uygulayabilirdi.

Amaç orta sahada top yapmaktı , top bizde dursun , onların ayağına ne kadar az değerse kârdır.Ama bu kadar.Hücum varyasyonu yok.Orta sahada top çeviriyoruz , güzel , ama ilerisi yok , ileriye giden hareketlenen yok , Özer ile Hamit şaşırmış , ortaya gelip top mu çevirsem , kanatta mı kalsam diye.

Aurelio sakatlanıyor , ben Selçuk'u beklerken Tuncay giriyor.1-2 saniyelik afallamadan sonra diyorum kendi kendime , Tuncay sola geçecek , Hamit ortaya...Nerdee , bir anda sistem değişiyor , orta sahada elinde 2 tane sol ayaklı geriden oyun kuran oyuncu kalıyor.Dortmund'da takımın beyni olarak oynayan Nuri , defansın önünde oynuyor.

Ve son olarak da sol kanadımız.Biz Hamit sağ kanatta oynatılırken laf ederken , bir anda belki de ömrü boyunca oynamadığı sol kanada geçiyor.Sol bek oynayan Sabri , sol ayağıyla pas atamayan bir oyuncu.Bu tercihler neden anlamıyorum , Kazakistan tarzı bir takım olsak tamam ama Türkiye'de oyuncu mu yok?

Hiddink kafa olarak olumlu şeyler düşünüyor ama takımı hala bilmiyor.Ya öğrenmesi için 1-2 sene sabredeceğiz ya da yanına öğretecek ve müdahale edecek birini koyacağız...

0 yorum:

Yorum Gönder